EĞİTİMDE YENİLİKÇİLİK ÖDÜLLERİNDE ‘’SATIRLARDAN EKRANLARA’’ BÖLGE BİRİNCİSİ
576
15:11
09.10.2017

Proje ile:

Kitap okumayı çok boyutlu bir hale getirip, gençlerin gözünde sıkıcı bir faaliyet olmaktan çıkarmak, kitle iletişim araçlarına olan ilgiyi kitaplar üzerine çekmek, edebi eserleri kitap adı, yazar adı olmaktan çıkarıp dikkati içeriğe çekmek, edebi türler arası kıyaslamayı yaparak yaşayarak anlamak öğrenmek hedeflenmiştir.

Proje kapsamında:

Tanzimat Edebiyatından Milli Edebiyat Dönemine kadar yazılmış aynı zamanda filmi ya da dizisi çekilmiş on kitap belirlenmiş. Ardından ilk aşamada belirlenen kitabın herhangi bir bölümü seçilip bu bölüm seslendirilmiş, ikinci aşamada seslendirilen kısmın dizi ya da filmde yer alan kısmı bilgisayar programı ile kesilmiş, üçüncü ve son aşamada seslendirilen ardından izlenen bölüm canlandırılmış ve bu üç aşama birleştirip tek bir video haline getirilmiştir.

Proje neticesinde:

Kitle iletişim araçlarına olan ilgiyi kitaplara yönlendirilmiş. Kitap okuma çok boyutlu bir hale getirilip gençler arasındaki sıkıcılığından kurtarılmış. Edebî eserlere var olan ilgi edebi eserlerin içeriğine çekilmiş. Edebi türler arası ilişki yaparak yaşayarak eğlenerek öğrenilmiş. Gençler okuduğunu daha iyi anlar duruma gelmiş. Seslendirme ve canlandırma aşamaları sonucunda bu konulara olan yetenekler fark edilmiştir.

Eğitimde Yenilikçilik Ödüllerinde Bölge Ödülü kazanan ‘’Satırlardan Ekranlara’’ adlı projeyi hazırlayan Piraziz Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni Gürhan Cabbar’ı, bu projeye katılım gösteren sevgili öğrencilerimizi ve böyle bir çalışmanın vücut bulmasına ortam sağlayan okul idaresini tebrik ediyor başarılarının devamını diliyoruz.

09-10-201709-10-201709-10-2017

Yayın Tarihi: 09.10.2017